dimecres, 4 de juny del 2014

O'Weekend Haut Jura

aquest dissabte passat es disputava el Campionat de Mitja distància d'Orientació Suís i el diumenge una curs a puntuable pel campionat suís, aquest cop en modalitat de llarga distància.


Les curses es van realitzar a la regió francesa d' Haut-Jura, molta gent m'havia parlat molt de la dificultat d'aquells terrenys i mapes. Tot i aquest avís les ganes d'orientar i seguir sumant km i mapes nous em va motivar molt!!! Així que novament em vaig inscriure a Elit.
Com ja he comentat es disputava en territori francès així que a part de suissos també van venir molts orientadors francesos i belgues

Per cert, fins ara no havia assistit a una cursa així, i l'ambient a l'arena era brutal!!!! cada club amb el seu tunel (la majoria blaus o vermells...el del CA Rosé groc!! marcant diferència, també cada club amb la seva vela plantada....moltíssima gent, ambient d'orientació màxim!!!!!)


Dissabte Mitja Distància  5,6km 165m desnivell (90inscrits)
primer tast del terreny Jura i primeres errades...ja només començar em vaig equivocar de camí però va ser un error molt fàcil de corregir  i que tampoc era un gran gran error pel que fa a temps.

F6 vaig arribar molt be a la zona però allà no se perquè vaig confondre els diferents turons per on passava el mur i vaig buscar molt abans del que tocava, amb calma vaig anar a mirar que el tàlveg previ al turo gran estigues en correlació amb el verd i des d

'allà tornar a atacar la fita

F9 crec que la fita que més estona he estat buscant al llarg de la meva vida en aquest món de l'orientació...40' !!!!! (el primer elit va fer tot el circuit amb 33minuts...) vaig decidir retornar intentant passar pel mateix lloc de la F6 (resulta que totes les part gris del mapa, són unes zones que recorden les Estunes de Banyoles però sense la mateix profunditat...com a molt eren forats que no arribaven a mig metre...però que dificultava i alentia la cursa, ja que a més estaven replenes de molsa!!!! per sobre i relliscaven un xic)

Un cop passat la primera zona gris i ja al camí les referències era passar per sobre dels 2 grans tàlvegs i aturar-me just al camí però el camí el vaig passar sense adonar-me'n i vaig seguir pujant perdent tota referència fins a arribar a l'element Pedra encerclada on hi havia una fita. La vaig intentar buscar sobre el mapa però no me'n sortia...no la sabia trobar i no volia preguntar a ningú (per cert, els francesos xerren moltíssim i demanen molts cops per si hem vist fites, si sabem on som....) vaig intentar anar a buscar algun element de referència, vaig sortir a una pista que costava una mica d'identificar. des d'allà tornava a intentar atacar la fita pensant-me que aquell camí era el de la meva fita (no vaig coordinar brúixola i mapa) vaig tornar a caure a la pedra.... això ho vaig repetir com tres o quatre vegades. Al final vaig preguntar (cosa que no m'agrada gens fer) a veure si em podien dir on era aquella fita, un cop localitzada vaig anar baixant fins a la corva del camí...tot i això no estava 100% segur que ho hagués fet bé...així que vaig resseguir uns metres el camí intenant-me ubicar. al veure tota la zona plana a la meva dreta i els turons amb pedra de l'esquerra em vaig resituar be. Així que vaig tornar a desfer el camí, vaig trobar la fita 41 que estava en un pedra també i amb allò em vaig acabar d'assegurar que la meva estava allà al costat, l'atac definitiu va ser des d'aquella F41
Després de F9 a F15 cap problema em va agradar molt però de F15-F16 nova errada important que no em se explicar...potser el cansament/fatiga va jugar un paper important...però es que es un error casi infantil

Al final vaig acabar el meu circuit en  86è lloc amb 1h52'!!!! a 1h20' del primer... crec que sense errors hauria pogut fer 52-55'

Val a dir que 3 van abandonar i un va fer error en tarja :P així que últim últim....

A la tarda de dissabte partidetes de ping-pong a la casa que havíem reservat, juntament amb els del OLG Murten. Durant el sopar i l'esmorzar de l'endemà, els companys de taula m'anaven preguntant si estava preparat, acollonit, si ho tenia clar...jo els responia amb conya també :P 

Els comentaris es van anar repetint fins 10' abans de la meva sortida....en part ara els entenc ahahhah quina "locura" de llarga distància
Tirada llarga

Diumenge Llarga distància 11,7km 510m desnivell (96 inscrits)

efectivament cursa molt llarga, amb una tirada important de F3-F4 on m'hi vaig estar força estona tot i que no em vaig perdre...tampoc se si vaig anar per la via més ràpida...suposo que no però be vaig arribar a la F4 sense liar-la!!!!

F3 em vaig embolicar una mica, vaig entrar be creuant el tàlveg i resseguint a nivell el turó amb verd però a mesura que m'apropava m'entraven dubtes ja que allà no arribava a veure tota la zona plana del nord de la F i sense donar-me compte vaig passar per la zona semioberta anant a parar a l'altre costat del turó verd i la zona semi-oberta. Allà semblava que hi arribava un camí o si més no a mi m'ho va semblar....un cop vist el que havia fet i on em trobava vaig atacar la fita i la vaig trobar, però em va quedar la sensació que aquella zona al mapa estava molt molt generalitzada...perquè el forat/depressió quedava molt més amagat del que sembla al mapa. 



Després de la tirada llarga venia una zona molt divertida tècnicament amb molt micro relleu que me la vaig prendre tranquil corrent però sense anar com una cabra perquè allà es podia complicar molt. Així que de la F6 - F11 no vaig fer cap error!!! potser a la F11 podria haver anat més recte però m'interessava més anar d'element a element i llegint be el mapa

F12 vaig caure massa intentant entrar a nivell per fer l'atac final però cap problema. Per contra a la F13 he dibuixat el que crec que vaig fer ja que ara mateix no estic segur al 100% de que vaig fer..... em fa falta un GPS per poder veure clarament que faig.... l'únic que se del cert es que l'atac final el vaig fer des d'un camí que creuava un mur....però la veritat no vaig tenir la sensació d'haver baixat tant.....

Recordo que aquí corria a elit també, així que comparar temps parcials amb els primers no te massa sentit a més a més cap a fita 20 vaig començar a notar l'hora de més del dissabte... però be vaig continuar poc a poc procurant orientar be, empapar-me, entendre el màxim de coses i quan veia que podia apretar una mica el ritme lògicament ho feia


Vaig acabar molt molt molt content tant físicament, tècnicament i animicament... primer perquè no vaig deixar de corre o trotar (en funció del terreny i dificultat) fins al final, no vaig cometre tants errors com dissabte i per últim molt feliç d'haver creuat meta i rebre les felicitacions dels companys de club, reconeixent una mica l'esforç fet al llarg del cap de setmana i sobretot el diumenge!!!! per a mi tot el que sigui sumar km's i mapes nous de conya, els resultats (no guanyar ehhh simplement poc a poc anar-me apropant als "normals" d'elit) ja vindran sols


al final 2h36'12'' acabant 81è de 96 (2 van fer error tarja i 11 van abandonar) així que encara te més merit haver acabat veient el nombre elevat d'abandonaments

A 1 setmana d'anar cap a Finlandia a corre el JUKOLA!!!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada